12/09/2016

Luukku 9: Katsaus tallin kehitykseen


Katsaus tallin kehitykseen, eli kuvia tallista ja  sen kehityksestä :D Harmi vaan, mulla ei oo kuvia ennen vuotta 2014 xc
Tosiaan mun varsinainen talli on leikkimökissä ja talvitalli sitten sisällä yhdessä huoneessa, jossa on teline hevosille.

Ennen vuotta 2014 hevoset oli lähinnä mun huoneessa ja "apukeittiössä" (sielä, mimssä mun talvitalli nykyään on), mitään kunnon talleja mulla ei siis ollut.

 2014

2014 oli ensimmäisiä vuosia kun pidin hevosia tallissa, mikäli en tehnyt tallia vasta tuolloin. Sillon mulla oli vain neljä kunnollista karsinaa, joten suurin osa hevosista vaan oli läjässä. Lisäksi mulla oli reilusti yli 20 hevosta muistaakseni Cx Tais mulla olla tossa joku lankku viritettynä, niin että osan hepoista sai sen taakse pystyyn.

Jossain vaiheessa tein sinne orien "ryhmäkarsinan"

Loppukesästä muutin vähän järjestystä ja laitoin tonne toisellekin puolelle lankun (btw, toi kirjava miniponi tossa reunassa kurkkimassa karmii mua xD)

Aika ennen talvitallin syntymistä; hevoset vaan oli läjässä xD Sain naurukohtauksen ku näin tän videolla, hyi kamala xD

2015

2015 mulla oli yhä alkuvuodesta nuo neljä karsinaa ja kaksi ryhmäkarsinaa, hevosmääräkin oli jo vähentynyt merkittävästi :D

Tuon taaemman, eli tammojen ryhmäkarsinan (joka oli silloin orien) tein/ehostin vasta vuonna 2015.

Ah, voi tuota onnen aikaa kun tehtiin tuonne huoneeseen tuo 16 paikkainen teline ja talvitalli syntyi. Ei enää epämääräistä hevosläjää xD God thank

Sillon mulla oli vielä yli 16 hevosta, joten kaikki ei mahtunut telineeseen, niin mulla oli tossa tollanen "karsina", jossa oli lähinnä Sasha ja Bella

2015 loppukesästä talli näytti tältä:
Orien ryhmäkarsina

Tuonne tein myös kolmannen karsinan, alkukesästä kun sielä oli ollut vain kaksi. Eli tossa on kolme orien karsinaa.

Takana oikealla tammojen ryhmäkarsina ja vasemmalla kolme tammojen karsinaa.
Juu, olin tuolloin tosiaan nukkunut tallissa, sen takia nuo viltit ja tyynyt xD Nukuin sielä kesäloman vipan yön, niin että seuraavana aamuna piti lähteä kouluun, aikasemmin kun ei muka ollut ehtinyt xD

2016
Talli ei oo kokenut tänä vuonna muutosta, eikä siitä edes oo tullut otettua kuvia, eli samanlainen on kuin vuonna 2015. Ens vuonna olisi kuitenkin mahdollinen remppa tiedossa, tosin ei mitään kovin isoa varmaankaan. ;)

Talvitallissa oon sentään vähän järjestellyt heppoja. Lisäksi joskus vuodenvaihteessa tuli siivottua tuo vanhan hellan päällystä, joten sain kankaat siihen.

Talvitallin esittely on vihdoinkin tulossa lähipäivien luukkuun, malttakaa odottaa sinne asti! ;)

2 kommenttia: